Hongarije & België

Hongarije & België
Goed lopende machine

De afgelopen twee weken hebben we twee wedstrijden kort na elkaar gereden. Hierbij de samenvatting van Hajdúböszörmény en Zele, waarbij de wedstrijd in Hongarije niet snel vergeten zal worden.

Het team keek al enige tijd uit naar de wedstrijd in Hongarije. De teams die er zijn geweest zijn lyrisch. Op woensdag is de vrachtwagen vertrokken, zodat op vrijdagmiddag aan de tractorcarnaval deelgenomen kon worden. Alle aanwezige tractoren werden in een oplegger gereden. Uiteraard had Blue Hazard de enige voorbereidingen getroffen, zo werd de oplegger voorzien van een flinke geluidsset, blauwe vlaggetjes en een zwembadje (wat welkom is bij 35 graden Celcius). We werden door onze (ontzettend enthousiaste) Hongaarse vrachtwagenchauffeur door het dorp gereden en we voorzagen menig kind van snoep. Wat een feest en wat een ervaring. De organisatie is super voor elkaar. Zo is er zelfs voor alle teams voor twee dagen een warme maaltijd geregeld (met bijbehorend biertje).

Op zaterdag reed de Mini-modified Eurocup, op zondag waren wij aan de beurt. Na menig fullpull was de Blue Hazard aan de beurt. De start is een uitdaging, dus Renate geeft voorzichtig gas waarna het gas er vol op kan. Het is een sterke run, maar aan het einde raakt de machine in een gedeelte met minder grip. Hierdoor loopt het toerental op en gaat het gas eraf. Afstand: 98.83 m, een 9e plaats. Toch tevreden na een iets onstuimige run. En het belangrijkste, alles is heel. De woensdag erna stond namelijk de wedstrijd in het Belgische Zele op het programma.

Op 15 augustus is het in België Onze-Lieve-Vrouw-Hemelvaart en traditiegetrouw vindt op deze datum de wedstrijd in Zele plaats. Vroeger dan gepland gaat de Prostock-klasse van start. De eerste twee deelnemers behalen een fullpull en dan is de Blue Hazard aan de beurt. De toeren zitten er gelijk goed in en direct neigt de machine naar rechts. Door de matige grip en de hoge wielspin wacht Renate met remmen, maar dan moet er toch echt gecorrigeerd worden. Gedurende de run blijft het een gevecht met de rechter lijn, dat kost meters. Hierdoor wordt de afstand 104.43 m genoteerd. Doordat er vier fullpulls zijn, is er voor ons helaas geen finale. Met een vijfde plaats terug naar Made.

Aankomende zaterdag rijden we in het Engelse Great-Eccleston voor de laatste Eurocupwedstrijd. De starttijd is bij ons niet bekend, maar we zullen de updates via Facebook verzorgen. We proberen live te gaan.

N.B. Het Europees Kampioenschap vindt niet plaats in het Zweedse Ekeröd. Door de lange periode van extreme hitte krijgt het evenement geen vergunning van de overheid. Er is echter een oplossing gevonden. Het EK wordt een weekend later (8 en 9 september) verreden in Alphen! Wij rijden op zaterdag voor de Nederlandse competitie (zoals dit al gepland stond). Op zondag rijdt de Prostock voor het EK, echter hebben wij ons hier helaas niet voor kunnen plaatsen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *