Hoeven

Naast het nagenieten van de resultaten van Made, stond er een forse onderhoudsbeurt voor de boeg. Al snel bleek dat de New Holland ongeschonden door de strijd was gekomen. Op naar Hoeven! We gaan voor de punten!

De baan werd onze grootste tegenstander, maar die uitdaging gaan we graag aan. De gewichtsverdeling werd daardoor extra goed onder de loep genomen. Het was een baan met weinig grip aan de start waarna er vanaf de 20 – 30 meter grip in de baan kwam. Bij de start wil je daarom minder gewicht aan de neus, maar vervolgens komt er grip in de baan en wil je juist wel gewicht aan de neus. Het team heeft besloten en de machine kan als eerste deelnemer de baan op. Renate geeft gas, stoeit in de eerste meters en dan moet de snelheid erin komen. Dit lukte helaas niet zoals we het graag hadden gezien. Uiteindelijk eindigt de iets onstuimige run bij de 95 meter. Volgens reglement moeten we vóór de derde deelnemer aangeven of we de proeftrek over doen of niet. De twee deelnemers na ons gaan over de afstand heen, dus we doen hem over. We kunnen beter. De machine lijkt ongedeerd, dus daar gaan we. Starten en rijden, zo dachten we. Helaas klinkt er een tikkend geluid uit de turbo. Helaas, einde wedstrijd. Dat betekend een laatste plaats voor ons. Balen.

Bij controle thuis blijkt er een klepzitting los te zijn gekomen. De onderdelen zijn inmiddels weer gereanimeerd en klaar om gemonteerd te worden. Het wordt een drukke week, maar dan is de Blue Hazard weer op oorlogssterkte.

A.s. zondag rijden we in Silly (B). Om 11.00u begint het evenement. We hopen op weer een mooie wedstrijd met goed resultaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *